fbpx

Beneficiari eligibili:

Microîntreprinderi, întreprinderi mici și mijlocii care îndeplinesc următoarele condiții principale:

  • sunt înregistrate conform Legii 31/1990 sau Legii 1/2005 sau OUG 6/2011,
  • sunt IMM-uri,
  • sunt considerate întreprinderi autonome, legate, partenere,
  • au capital social integral privat,
  • cod CAEN eligibil și autorizat până la momentul plății cererii de rambursare,
  • cel puțin unul dintre asociați este femeie și deține cel puțin 50% din părțile sociale,
  • nu au depășit plafonul de minimis de 300.000 euro pe durata a trei exerciții financiare consecutive pentru o întreprindere unică,
  • fără datorii la bugetul de stat (inclusiv fără datorii eșalonate),
  • creează cel puțin 2 locuri de muncă cu normă întreagă pe perioadă nedeterminată –OBLIGATORIU 12 LUNI; – minim 30 de luni pentru punctaj suplimentar;
  • asigură cofinanțare în procent de minimum 5% din valoarea eligibilă a proiectului – se acordă punctaj suplimentar pentru 15% cofinanțare
  • a obținut profit în exercițiile financiare 2021 și 2022
  • nu pot beneficia de ajutor societățile ale căror asociați au avut calitatea de asociat sau acționar în altă societate beneficiară a programului Start-up ediția 2022 sau edițiile anterioare.

Valoarea finanțării nerambursabile

  • maximum 200.000 lei, care poate reprezenta max 95% din valoarea cheltuielilor eligibile: pentru aplicanții care creează și mențin 2 locuri de muncă
  • Acordarea finanțării se face pe baza cererii de rambursare. Decontarea se va face într-o singură tranșă, pe baza dovezilor de achitare integrală.
  • Contribuția proprie: minimum5% din valoarea cheltuielilor eligibile aferente proiectului
  • Alocarea financiară totală: pentru anul 2024 va fi alocat un buget pentru 1.000 de firme, respective 200.000.000 lei.

Cheltuieli eligibile:

a. Echipamente tehnologice din categoria mijloacelor fixe – doar cele cuprinse în grupele 2.1, 2.2 și 2.3 din HG 2139/2044 (2.1. ECHIPAMENTE TEHNOLOGICE (MAȘINI, UTILAJE ȘI INSTALAȚII DE LUCRU); 2.2. APARATE ȘI INSTALAȚII DE MĂSURARE, CONTROL ȘI REGLARE; 2.3. MIJLOACE DE TRANSPORT )

b. Achiziționarea de spații de lucru, producție și depozitare;

c. Mijloace de transport, autoturisme, autobuze, microbuze, biciclete, mopede, motociclete, kart-uri, UTV-uri, ATV-uri, rulote cu sau fără motor, remorci și semiremorci, platforme, izoterme și frigorifice, doc plutitor, șalupe maritime pentru călători, ambarcațiuni de agrement, aparate de zbor, autoutilitare și autovehicule cu destinație specială, cu excepția tuturor vehiculelor simbol G. Pentru activitățile de rent-a-car, școli de șoferi și pilotaj și transporturi cu taxi-uri nu sunt limitate valoarea maximă și numărul de autoturisme achiziționate. Cu excepția activităților enumerate anterior, autoturismele sunt eligibile pentru toate activitățile în valoare eligibilă de maximum 50.000 lei și maximum 1 autoturism / beneficiar.

d. Mobilier, aparatură birotică și sisteme de protecție;

e. Salarii, utilități, contabilitate, chirii – barem maxim: 60.000 de lei;

f. Cheltuieli digitalizare (site/ magazin online, softuri, echipamente IT, server, monitor, imprimanta, licențe, telefoane smart, tablete, semnătură electronică)

g. Cursuri de antreprenoriat și competențe digitale – max 5.000 de lei / persoană; – pentru punctaj suplimentar

h. TVA nedeductibilă pentru aplicanții neplătitori de TVA;

i.  Consultanță pentru întocmire documentație și implementare, max 10.000 lei;

j.  Două plăcuțe informative, min 10 lei – max 500 lei;

k. Cheltuieli financiare aferente creditelor / garanțiilor pentru solicitanții care utilizează credit pentru implementarea proiectului.

Modalitatea de obținere a finanțării:

Depunerea proiectului se face pe o platformă online. Toate documentele vor fi semnate electronic. De aceea este necesar ca beneficiarul să dețină o semnătură electronică.

Condiții de eligibilitate:

Finanțarea se acordă în ordine descrescătoare a punctajelor. 

Punctajul minim este de 50 de puncte.

La punctaje egale se vor aplica criteriile de departajare.

Perioada de derulare a proiectului:

Perioada de implementare este de maximum 12 luni de la data intrării în vigoare a contractului, dar nu mai târziu de 15.11.2025.

Perioada de monitorizare: 3 ani, începând cu data plății finanțării

Ghid în consultare

Solicită consultanță prin formularul de CONTACT sau la numărul: 0740262799
Pentru a fi la curent cu ultimele știri, ne poți urmări pe Facebook sau Linkendin